නලින්දත් කෙහෙළිය උරුමය සොයා යන්නේ ද? ඉවත් කළ ඖෂධ නැවත භාවිතයට ගැනීම නිවැරදි වන්නේ කෙසේ ද?
වත්මන් ආණ්ඩුවේ සෞඛ්ය අමාත්ය නලින්ද ජයතිස්ස ගේ ධුර කාලය තුළ Pharma Associates සමාගම හරහා
වත්මන් ආණ්ඩුවේ සෞඛ්ය අමාත්ය නලින්ද ජයතිස්ස ගේ ධුර කාලය තුළ Pharma Associates සමාගම හරහා
නිරිතදිග මෝසම් වැසි සක්රිය වීමත් සමඟ, මන්නාරම වෙරළ තීරය නැවතත් දේශසීමා හරහා ගමන් කරන
ඇමරිකානු කුරුස යුද්ධය: අපේ සටන නිදහස් සටන" යනු 2020 දී ප්රකාශයට පත් කරන ලද, ෆොක්ස් නිව්ස්
බොහෝ ජාත්යන්තර මාධ්ය වාර්තා සහ විශ්ලේෂණවලට අනුව, 2025 අගෝස්තු 15 වන දින
අගරදගුරු අතිඋතුම් කාදිනල් මැල්කම් රංජිත් හිමියන් මෑතකදී ප්රකාශ කළේ, සමලිංගිකත්වය ප්රවර්ධනය කිරීමට විදේශීය සංවිධාන සහ ඇතැම් දේශපාලනඥයන් කටයුතු කරමින් සිටින බවයි. උන්වහන්සේගේ අදහස අනුව, එවැනි ප්රවර්ධනයන් සමාජයේ පැවැත්මට අභියෝගයක් විය හැකිය.
ලැකානියානු සහ ශිෂැක්ගේ මතවාද අනුව සමලිංගිකත්වය, සමාජය සහ පැවැත්මේ අර්බුදය
මෙම අදහස් දැක්වීමත් සමඟ, සමලිංගිකත්වය යනු කුමක්ද, එය සමාජයට බලපාන ආකාරය සහ විශේෂයෙන්ම මනෝවිශ්ලේෂණ මතවාදයන්ට අනුව 'පවුල' සහ 'සමාජය' පිළිබඳ ඇති වන අර්බුදය ගැන විමසා බැලීම වැදගත්ය. මේ සඳහා අපි ජැක් ලකාන් (Jacques Lacan) සහ ස්ලාවොජ් ශිෂැක් (Slavoj Žižek) වැනි චින්තකයන්ගේ මතවාද යොදා ගනිමු.
සමලිංගිකත්වය යනු කුමක්ද?
සරලව කිවහොත්, සමලිංගිකත්වය යනු එකම ලිංගයේ පුද්ගලයන් දෙදෙනෙකු අතර ඇති වන ආදර, ලිංගික හෝ චිත්තවේගීය බැඳීමකි. මෙය ස්වභාවික ලිංගික නැඹුරුවක් ලෙස ලොව පුරා පිළිගෙන ඇත. එහෙත්, සමාජය, ආගම සහ සංස්කෘතිය අනුව සමලිංගිකත්වය පිළිබඳ දැක්ම වෙනස් වේ.
ලැකානියානු මතවාදය සහ 'පවුල'
ජැක් ලකාන්ගේ මනෝවිශ්ලේෂණ මතවාදය අනුව, මිනිස් සමාජයේ පදනම වන්නේ ‘සංකේත ලෝකය’ (Symbolic Order) ය. මෙම සංකේත ලෝකය පදනම් වී ඇත්තේ ‘පීතෘත්වයේ නීතිය’ (Name-of-the-Father) මතයි. මෙය සරලව කිවහොත්, පිරිමියෙක් සහ ගැහැනියක් අතර ඇති සම්බන්ධය සහ ඔවුන්ගේ දරුවන්ගෙන් සමන්විත සාම්ප්රදායික පවුල් සංස්ථාව සමාජයේ මූලිකම ඒකකය ලෙස ලකාන් සැලකීය.
ශිෂැක්ගේ මතවාදය සහ පැවැත්මේ අර්බුදය
ස්ලාවොජ් ශිෂැක් ලකාන්ගේ අදහස් තවදුරටත් පුළුල් කරමින් පවසන්නේ, සමලිංගිකත්වය ප්රවර්ධනය කිරීමෙන් සමාජයේ ‘පැවැත්මේ අර්බුදයක්’ ඇති විය හැකි බවයි.
ලැකානියානු සහ ශිෂැක්ගේ මතවාද අනුව, සමලිංගිකත්වය ප්රවර්ධනය කිරීමෙන් සමාජය මුහුණ දෙන අභියෝගය වන්නේ, සාම්ප්රදායික පවුල සහ පීතෘත්වය මත පදනම් වූ ‘සංකේත ලෝකයේ’ පදනම දුර්වල වීමයි. මෙමගින් සමාජයේ සමස්ත ව්යුහයම කඩා වැටී, සමාජය පැවැත්මේ අර්බුදයකට මුහුණ දීමට ඉඩ ඇති බව ඔවුන්ගේ විශ්ලේෂණයයි. අගරදගුරුතුමාගේ ප්රකාශය ද මේ හා සමාන කනස්සල්ලක් පිළිබිඹු කරන අතර, එය සමලිංගිකත්වය ප්රවර්ධනය කිරීමේදී ඇති විය හැකි සමාජ සහ සංස්කෘතික අභියෝගයන් පිළිබඳව ඇතිවන පුළුල් සංවාදයකට මඟ පාදයි.
“ප්රවර්ධනය” සහ “උන්නතිකාමය”
ඕනෑම කෙනෙකුගේ ලිංගික අනන්යතාව සහ ලිංගිකත්වය කියන්නේ ඉතාම පෞද්ගලික සහ සංවේදී කාරණා. මේවාට බලපෑම් නොකළ යුතු බවට සමාජය තුළ පුළුල් එකඟතාවක් තියෙනවා. ඒක පුද්ගලයෙකුගේ මූලික අයිතිවාසිකමක් විදිහටත් සැලකෙනවා.
ඒත්, සමලිංගිකත්වය හෝ වෙනත් ලිංගික අනන්යතාවක් “ප්රවර්ධනය” කිරීමක් හෝ “උන්නතිකාමයක්” (Promoting an agenda) ලෙස අර්ථ දැක්වීම සංකීර්ණ කාරණයක්. මේක අදහස් කරන්නේ, සමලිංගිකත්වය යනු සාමාන්ය දෙයක් බවත්, එය හුදෙක් ස්වභාවික නැඹුරුවක් බවත් ප්රචාරණය කිරීමක්ද? නැත්නම්, කිසියම් අරමුණක් සහිතව වෙනත් අයව එම නැඹුරුවට යොමු කිරීමට දරන උත්සාහයක්ද?
සාමාන්යයෙන්, යම් ලිංගික අනන්යතාවක් ප්රවර්ධනය කිරීමක් ලෙස යමෙක් දකින්නේ, යම් සමාජ කණ්ඩායමක් විසින් එම අනන්යතාවට අසාමාන්ය ලෙස අවධානයක් ලබා දීමක් හෝ එය වෙනත් අයෙකුට බලපෑම් කිරීමට තරම් විශාල සංසිද්ධියක් ලෙස පෙන්වා දීමක් විය හැකියි. සමහර අය මෙය සලකන්නේ, යම් උන්නතිකාමයක් සමාජය මත පැටවීමට දරන උත්සාහයක් ලෙසයි.
මේ සම්බන්ධයෙන් මත දෙකක් තියෙනවා:
- පුද්ගල අයිතිවාසිකම් සහ පිළිගැනීම: එක් මතයක් වන්නේ, සමලිංගිකත්වය හෝ වෙනත් ලිංගික අනන්යතාවක් ප්රවර්ධනය කිරීමක් නොවන බවයි. ඒ වෙනුවට, එය හුදෙක් එවැනි පුද්ගලයන්ට සමාජයේ සාධාරණ තැනක් ලබා දීම සහ ඔවුන්ව වෙනස් කොට නොසැලකීමට සමාජය දැනුවත් කිරීම පමණක් බවයි. මෙය පුද්ගල අයිතිවාසිකම් වෙනුවෙන් පෙනී සිටීමක් ලෙස දැක්විය හැකිය.
- සමාජ ව්යුහය සහ සම්මතයන්: අනෙක් මතය වන්නේ, මෙවැනි දැනුවත් කිරීම් හෝ ප්රවර්ධනයන් තුළින්, සාම්ප්රදායික පවුල් සංස්ථාව සහ සමාජ සම්මතයන්ට අභියෝගයක් එල්ල විය හැකි බවයි. සමහරු මෙය දකින්නේ යම් උන්නතිකාමයක් සමාජය තුළ ස්ථාපිත කිරීමට දරන උත්සාහයක් ලෙසයි.
මේ නිසා, යම්කිසි ලිංගික අනන්යතාවක් "ප්රවර්ධනය" කිරීමක් හෝ "උන්නතිකාමයක්" ලෙස සැලකිය යුතුද නැද්ද යන්න තීරණය වන්නේ, ඒ පිළිබඳව විවිධ පුද්ගලයන් සහ කණ්ඩායම් දරන ආකල්ප අනුවයි. එය බොහෝ විට, පුද්ගලයාගේ ආගමික, සංස්කෘතික සහ සමාජ පසුබිම මත රඳා පවතී.
@ ඉනුෂිකා පෙරේරා
ඉතිහාසය පුරාම යුද්ධ පැවතුණි හමුදා හෝ යුද්ධ සඳහා සටන්කාමීන් සිටියහ.