SLBFE Ahu Wennaepa W 1400 H 80 Gif Animation 10sec

SLBFE Ahu Wennaepa W 1400 H 80 Gif Animation 10sec

SLBFE Ahu Wennaepa W 1400 H 80 Gif Animation 10sec

SLBFE Ahu Wennaepa W 1400 H 80 Gif Animation 10sec

SLBFE Ahu Wennaepa W 1400 H 80 Gif Animation 10sec

 "තත්පරයට සෙන්ටිමීටර 5 " යනු සුප්‍රසිද්ධ ඇනිමේෂන් සිනමාකරුවකු වන මාකෝටෝ ෂින්කායි විසින් අධ්‍යක්ෂණය කරන ලද වෘතාන්තමය චිත්‍රපටයකි.

චරිත ද්විත්වයයක් සමන්විත හෝරාවක ආදර කතාවකින් හැඩවැඩ වු රොමාන්තික චිත්‍රපටයකින් බලාපොරොත්තුවිය නොහැකි කාරණා රැසක් " 5 Centimeters Per second" ජපන් සජිවිකරණ චිත්‍රපටය තුළ අන්තර්ගත වේ.

 

ආදරය 1

ටෝනෝ ටකාකි සහ ෂිනෝහාර අකාරිගේ ප්‍රේම කතාන්දරය හරි අපුරු ය. කාව්‍යාත්මක ය. නමුත් එය පොපියන රොමාන්තිකයක් නම් නොවෙයි. යදමින් බැන්ඳා හා සමාන කුමකට හෝ සිර වු ආදරයකි. ඒ ආදරය සර්ව සම්පුර්ණ නැත. අකාරි සහ තකාකි යනු පාසලේ ඉතා කිට්ටු මිතුරන් ය. ක්‍රම ක්‍රමයෙන් ඔවුන් දෙපළ ආදරවන්තයන් වන අතර, ඔවුන් පාසලෙන් අධ්‍යාපනය ලැබීමෙන් පසු, අකාරිට ජපානයේ ටොචිගි ප්‍රාන්තයේ උතුරු දෙසට යාමට සිදුවන්නේ ඇගේ දෙමව්පියන්ගේ රැකියාව නිසාය.

ඇය ටොචිගි වෙත ගිය පසු, අකාරි සහ ටකාකි එකිනෙකාට ලිපි ලිවීමෙන් මිත්‍රත්වයත් ඇතුළත් ආදරයේ සිහින් කෙඳිරිලි දිගටම කරගෙන යති. ඔහුගේ දෙමව්පියන් ජපානයේ දකුණු දෙසට කගොෂිමා ප්‍රාන්තයට යන බව ටකාකි දැනගත් අතර, නැවත හමුවීම දුෂ්කර වීමට පෙර ඇයගේ අවසන් සංචාරයක් කිරීමට ඔහු තීරණය කරයි. ඉහත විස්තරය අනුව මා දක්වා ඇත්තේ "5 Centimeters Per second" චිත්‍රපටය හි තුනෙන් එකක් පමණි.

 " 5 Centimeters Per second" ඒකීය ගණයේ චිත්‍රපටයක් වුවද කතන්දරය චාප තුනකට බෙදා ඇත. පළමු චාපය “චෙරි මල” වන අතර දෙවන හා තෙවන නම් “කොස්මොනොට් හෙවත් අජටාකාශගාමියා” සහ “තත්පරයට සෙන්ටිමීටර 5” ලෙස නම් කර ඇත. පළමු චාපය, “චෙරි මල” ලෙස නිරන්තරයෙන් චෙරි මල මෝස්තරයක් ලෙස භාවිතා කරන අතර තකාකි සහ අකාරිගේ මිත්‍රත්වයේ ආරම්භක සුන්දරත්වය පෙන්වයි. අකාරි ටොචිගි වෙත යන විට ඔවුන් කිට්ටු මිතුරන් බවට පත්වී වෙන්ව සිටිනු අපට දැකගත හැකිය. චිත්‍රපටය ආරම්භයේදී අකාරි පවසන්නේ චෙරි මල් නොහොත් සකුරා මල් පෙති “තත්පරයට සෙන්ටිමීටර පහක” වේගයෙන් වැටෙන බවයි.

 

ආදරය 2

ඒ අනුව පළමු චාපයෙන් ජපන් සංස්කෘතිය තුළ, චෙරි මල් වසන්තයේ පැමිණීම සහ ජීවිතයේ සුන්දරත්වය නියෝජනය කරයි. කෙසේ වෙතත්, සති දෙකකට හෝ ඊට පසු, මල් වැටීමට පටන් ගනී. මෙය ජීවිතයේ කෙටි නමුත් සුන්දර ස්වභාවය නියෝජනය කරයි. චෙරි මල් පිපෙන සමය හනාමි ලෙස හැඳින්වේ. ඔවුන්ගේ මල් පිපෙන කාලය තුළ බොහෝ අය චෙරි ගස් යට වාඩි වී මෙම මල් වල කෙටිකාලීන සුන්දරත්වය අගය කරති. විඳිති.

එක්තරා විදියකට, නමුත් කතාව තුළ ඔවුන් දෙදෙනාම එකට ආරම්භ වී ඔවුන්ගේ වෙනමම මාර්ග වලට යන ආකාරයක් පෙන්නුම් කළද, චෙරි මල් සංකේතවත් කරන්නේ ටකාකි සහ අකාරි අතර කෙටිකාලීන නමුත් මිහිරි සම්බන්ධතාවය සහ ඔවුන්ගේ සම්බන්ධතාවය “චෙරි මල් සමඟ වැටෙන” ආකාරය සමඟ සැසඳිමෙනි. පළමු චාපයේ දෙවන භාගයේදී, ටකාකි කගෝෂිමා වෙත යාමට පෙර එක් වරක් අවසන් වරට අකාරි බැලීමට යයි. ටකාකි දුම්රියේ ගමන් කිරීම සඳහා නරකම කාලය තෝරා ගත්තේය. දැඩි ශීත සෘතුව ටකාකි සහ අකාරිගේ සබඳතාවයට බලපෑම් කරයි. විශේෂයෙන් ටකාකිට ශීත සෘතුව හේතුවෙන් මඟින් මඟ කඩින් කඩ නවත්වා යන දුම්රිය ඔහුව මානසිකව පීඩාවට පත් කරයි. ඔවුන්ගේ හමුවීම නැවත නැවතත් ප්‍රමාද වන විට, හදවත් තුළ ඇති වන බලාපොරොත්තු සුන්වීම සහ ආතතිය පෙන්වීමට යොදා ගනී.

දෙවන චාපයේදී ටකාකි දැනටමත් කගෝෂිමා වෙත ගොස් ඇති බව අපට පෙනේ. කෙසේ වෙතත්, ඔහු තවමත් අකාරි කෙරෙහි ආශාවෙන් සිටී. මෙම චාපයේදී අපට සුමිදා කනේ නම් නව චරිතයක් හඳුන්වා දෙනු ලැබේ. ඇය මෙම දෙවන චාපයේ ප්‍රධාන චරිතයට සමාන වන අතර, ඇය ටකාකි වලට වඩා වැඩි දියුණු කර ඇත. ඇය ටකාකිට කැමතිය. බලවත් ප්‍රේමයකින් පසු වෙයි. නමුදූ සුමිදා , ඔහු වෙනත් කෙනෙකුට කැමති බව දනී.

 

ආදරය 4

දෙවන කථාවේදී, ටකාකි සෑම විටම අකාරි හි දුරින් බලා සිටින බව අපට දැක ගත හැකිය. ඔවුන්ගේ වියැකී යන සම්බන්ධතාවයට ප්‍රධාන හේතුව වන්නේ කතාවේ දෙවන චේතනාවයි. කාලය හා අවකාශයයි. මෙය දෙවන චාපයේ දෙවන කථාවේ මන්දගාමී වේගය සහ දර්ශන හරහා පෙන්වයි. පළමු කතාවේ කාලය වඩාත් සෙමින් ගෙවී යන අතර දෙවන කතාවේ හදිසිතාවේ හැඟීමක් ලෙස කාලය ඉක්මනින්ම ගෙවී යයි. කාලය මන්දගාමී බව දැනීමට සහ ඔවුන්ගේ සම්බන්ධතාවය මැකී යාමට ඔවුන්ගේ දුර ආරම්භ වන්නේ කෙසේ ද යන්න තේරුම් ගැනීමට මෙය අපට ඉඩ දෙයි. ඔවුන් එකට සිටීමට බොහෝ කාලයක් ගතවුව ද, ඔවුන් එකිනෙකාගෙන් බොහෝ දුරස්ව සිටින අතර, ඔවුන්ගේ සම්බන්ධතාවය කාලයත් සමඟ නොනවත්වා ගලා යාමෙන් පීඩා විඳිති.

චිත්‍රපටය තුළ සුමිදාගේ චරිතය සුවිශේෂී ය. ඇගේ සිත තුළ ටකාකි වෙනුවෙන් කියා ගත නොහැකි ආදරයෙන් පීඩා විඳිති. කෙසේ වෙතත්, තුන්වන චාපය පිළිබඳ මා විස්තර කිරීමට අකැමැති ය. මන්ද එය චිත්‍රපටයේ වඩාත්ම චිත්තවේගීය වශයෙන් බලගතුම කොටස වන බැවින්, පෙර කොටස් අනුසාරයෙන් ගොඩනගා ඇත. ටකාකි සහ අකාරිගේ පෙම් හමුවට කුමක් සිදුවේද? සුමිදාට ටකාකි හිමිකරගත හැකි වේවිද? මේ කථා තෙයාකාරය පැවසීමට සජිවිකරණ දර්ශන මනාව සහ දක්ෂ ලෙස භාවිතා කරයි. කලා විලාසය යථාර්ථවාදී සහ සවිස්තරාත්මක වන නමුත් තවමත් මන ෆැන්ටසිබවේ ජායාමාත්‍රයක හැඟීමක් රඳවා ගනී. කතා විලාසය ද එක් කතන්දර චාපයක සිට තවත් කතාවකට වෙනස් වේ.

 

ආදරය 5

නිදසුනක් වශයෙන්, පළමු චාපය වන චෙරි මලෙහි කැපී පෙනෙන නිරූපණය වන්නේ චෙරි මල් සහිත දර්ශන සහ තකාකි හා අකාරි හමුවීමට දුම්රියේ ගමන් කරමින් සිටියදී හිම සහිත දර්ශන ය. එසේම, දෙවන කථාව අතරතුර, හිරු බැස යෑමේ හා අවකාශයේ රූපය භාවිතා කරමින් කතාවේ දෙවන තේමාවට - කාලය හා අවකාශයට ගැලපෙන පරිදි කතා විලාසය වෙනස් වේ. සංගීත භාවිතාව සම්බන්ධයෙන් ගත් කල, ඒවා සියල්ලම පාහේ ලස්සන පියානෝ සංගීත ඛණ්ඩවලින් අලංකාරවත් කරයි. සංගීත ඛණ්ඩ යෙදෙන්නෙ“තවත් එක් වරක්, තවත් එක් අවස්ථාවක්,තවත් එක මොහොතක්” යන රිද්මය මතයි. එබැවින්, එය එක් එක් සංගීත ඛණ්ඩවලට සමාන ශබ්දයක් සහ තේමාවක් ලබා දෙන අතර එය චිත්‍රපටයට විශාල උත්තේජනයක් සපයයි. කතාවේ දී, තකාකි සහ අකාරි එකිනෙකා ගැන කොතරම් සැලකිල්ලක් දැක්වුව ද, අවසානයේදී ඔවුන්ට පාලනය කිරීමට නොහැකි විශාල තත්වයන් නිසා ඉවත්ව යාමට සිදු වේ.

කිසිවක් සදාකාලිකව පවතින්නේ නැත, කාලය ගෙවී යයි, දේවල් මැකී යයි, ඔබ ආදරය කරන, විශේෂ සැළකිල්ලක් දක්වන පුද්ගලයින්ට යම් දිනෙක විරාමයක් තැබිය යුතු ය. වෙන කවරදාටත් වඩා වැදගත් වන්නේ වර්තමානයේ ජීවත් වීමත්, අනාගතය පිළිබඳ බොරු සිහින මවාගෙන ජීවත් වීමේ ඵල රහිත බව සහ ඔබේ ආදරණීයයන් ඔවුන් සමඟ පිටවන්නේ කවදාදැයි ඔබ නොදන්නා නිසා ඔවුන් සමඟ හැකිතාක් කාලය ගත කිරීමයි. ඔවුන් නැති වූ පසු, ඔබට බලාපොරොත්තු විය හැක්කේ යම් දිනෙක නැවත හමුවීමයි. සමහර විට ඔබ එසේ කරනු ඇත, නමුත් සමහර විට ඔබ ඒවා නැවත කිසි දිනෙක දකින්නේ නැත. එහෙත්, ඔවුන් නැති වූ විට පවා, ඔවුන්ගේ මතකයන් පවතිනු ඇති අතර, එම පුද්ගලයා සමඟ හැකිතාක් කාලය ගත කිරීම වටිනවා.

"තත්පරයට සෙන්ටිමීටර 5" යනු ප්‍රේමය හා සබඳතා පිළිබඳ සාපේක්‍ෂව හා යථාර්ථවාදී දෘෂ්ටියක් අපට ඉදිරිපත් කරන චිත්‍රපටයක් වන අතර කාලය හා අවකාශය අපට සමීපතමයන්ගෙන් පවා අපව වෙන් කරන්නේ කෙසේ ද යන්න අවධාරණයෙන් පෙන්වා දෙයි. අපගෙන් බොහෝ දෙනෙකුට අපට සමීප පුද්ගලයන් හැර යාම පිළිබඳව හැමවිටම දුකක්, කඳුළක් එක්කරන අතර, ඊට ප්‍රතිවිරුද්ධ වු තත්ත්වයක් " 5 Centimeters Per second" නිර්මාණය කරයි.

@ මලින්ත විතානගේ