ඇරඹුම සහ සිනමා කතාවේ හරය
දක්ෂ සිනමා නිර්මාණකරුවෙකු වන දේවින්ද කොංගහගේගේ නිර්මාණශීලී දායකත්වය මත බිහි වූ 'නීරු පූත නෙරප්පු' ('අළු යට ගිනි') නම් වූ දෙමළ භාෂා විශේෂාංග චිත්රපටය මේ වන විට ඉන්දීය සිනමා අවකාශයට පිවිස ඇත්තේ ඉන්දු-ශ්රී ලංකා සිනමා සහයෝගිතාවක ප්රතිඵලයක් වශයෙනි.
උතුරු ශ්රී ලංකාවේ සත්ය දේශපාලනික සහ සමාජයීය සිදුවීම් මෙන්ම යථාර්ථවාදී කලාත්මක සිදුවීම් පදනම් කර ගනිමින් නිර්මාණය වූ මෙම සිනමා කෘතිය, අඳුරු යුගයක සංකේතයක් වූ හිටපු යාපනය නගරාධිපති ඇල්ෆ්රඩ් දුරෙයිඅප්පා මහතාගේ ඝාතනය වටා සිය කතාව ගොඩනඟයි.

පර්යේෂණාත්මක පසුබිම සහ කතා සාරාංශය
'නීරු පූත නෙරප්පු' හි තිර රචනය යනු අතිශය වෙහෙසකර පර්යේෂණයක ප්රතිඵලයකි. වසර තිහක් පුරා දිවයින පුරා පැතිර ගිය සිවිල් යුද්ධය 1979 දී ඇරඹීමට පෙර, එනම් 1960 දශකය හා 70 දශකය පුරා යාපනයේ පැවති සමාජයීය හා දේශපාලන පරිසරය පිළිබඳව වසර දෙකක් පුරා ගැඹුරු සමාජ-දේශපාලනික හා මානව විද්යාත්මක පර්යේෂණ සිදු කර ඇත.
මෙම පර්යේෂණයේ ප්රධානතම අරමුණ වූයේ උතුරු සමාජය තුළ ඇවිලෙමින් පැවති දේශපාලන තත්ත්වයන් මෙන්ම, දේශපාලන උපාමාරු මගින් දෙමළ තරුණ පරපුර ක්රමානුකූලව සිවිල් යුද්ධයක් වෙතට තල්ලු කළ ආකාරය විදහා දැක්වීමයි. මේ අනුව, චිත්රපටයේ මාතෘකාවෙන්ම සංකේතවත් කෙරෙන පරිදි, මහා විනාශයක් වෙත පුපුරා යාමට පෙර අළු යට ගිනි මෙන් සැඟවී පැසවමින් තිබූ එම යුගයේ සංකීර්ණ තත්ත්වය මෙමගින් ප්රබල ලෙස නිරූපණය කරයි.
ශ්රී ලංකාවේ සිනමා ඉතිහාසයේ නව පිටුවක්

සිංහල සිනමා අධ්යක්ෂවරයෙකු විසින් මෙම සංවේදී විෂය පථය ඔස්සේ, සම්පූර්ණයෙන්ම යාපනයේ දෙමළ උපභාෂාවෙන් නිර්මාණය කරන ලද ප්රථම ශ්රී ලාංකේය දෙමළ චිත්රපටය ලෙස 'නීරු පූත නෙරප්පු' සුවිශේෂී සන්ධිස්ථානයක් සනිටුහන් කරයි. එපමණක් නොව, විදේශීය සිනමා ලෝකයට පිවිසෙමින් දකුණු ඉන්දීය සිනමා ප්රධාන ධාරාව ඔස්සේ තිරගත වන ප්රථම ශ්රී ලංකාවේ දෙමළ චිත්රපටය ද මෙය වීම සුවිශේෂී ගෞරවයකි. ජාත්යන්තර සම්මාන දිනූ දේවින්ද කොංගහගේ, සිය සිනමාකරණ උරුමය තවදුරටත් ඉදිරියට ගෙන යමින්, 'බවතරණ', 'ගිරිවැසිපුර' සහ 'නත්තම්මි ආමි' වැනි චිත්රපට මගින් ලද අත්දැකීම් මෙම නිර්මාණයට එක් කර ඇත.
දේශීය හා විදේශීය රංගන දායකත්වය
මෙම සිනමා කෘතිය සඳහා දකුණු ඉන්දීය සිනමාවේ ප්රවීණයන් වන අධ්යක්ෂවරයෙකු මෙන්ම නළුවෙකු ද වන බෝස් වෙන්කට් සහ ප්රවීණ නළු ජී.එම්. කුමාර් සුවිශේෂී චරිත නිරූපණය කරමින් සිය රංගන දායකත්වය සපයති. මෙය බෝස් වෙන්කට්ගේ ප්රථම ශ්රී ලාංකේය සිනමා අත්දැකීමයි. තවද, ඉන්දියාවෙන් රංගනය පිළිබඳ අධ්යාපනය ලැබූ ඔහුගේ පුත් තේජු වෙන්කට්, 'ප්රභා' නම් වූ ප්රධාන චරිතය ඔස්සේ සිනමාවට හඳුන්වා දෙනු ලබයි. යාපනයේ දක්ෂ දෙමළ නළු නිළියන් සහ සිංහල සිනමාවේ කීර්තිමත් කලාකරුවන් ද මෙම ද්විත්ව-ජාතික රංගන කණ්ඩායමට එක්ව සිටිති.
නිර්මාණ කණ්ඩායමේ දායකත්වය

Sarala Media (Pvt) Ltd නිෂ්පාදනය කරන ලද මෙම චිත්රපටයේ සම-නිෂ්පාදනය ASW Leisure (Pvt) Ltd විසින් සිදු කරන ලදී. සිසිකිරණ පරණවිතාන සිනමාකරණයෙන්, තනුෂ්ක කහඳාවල සංස්කරණයෙන් සහ වර්ණ සංයෝජනයෙන්, ශෂීන් ගිම්හාන් පෙරේරා ශබ්ද නිර්මාණයෙන් සහ මිශ්රණයෙන් දායක වී ඇත. සංගීත නිර්මාණ බිබිලදෙණියේ මහානාම හිමියන් විසින් සිදු කර ඇති අතර, ගීත රචනය පොතුවිල් අස්මින්ගෙනි. සමන් වන්නිනායක කලා අධ්යක්ෂණයෙන් ද, ලෙස්ලි වීරසිංහ ඇඳුම් නිර්මාණයෙන් ද, විධුර අබේධීර වේශ නිරූපණයෙන් ද මෙම කෘතියට දායක වී ඇත.

