SLBFE Ahu Wennaepa W 1400 H 80 Gif Animation 10sec

SLBFE Ahu Wennaepa W 1400 H 80 Gif Animation 10sec

 

රුපියල් බිලියන 12.5 ක අතිවිශාල මුදලක් වෙන් කරමින්, රාජ්‍ය අංශය සඳහා ඩීසල් බලයෙන් ක්‍රියාත්මක වන

ද්විත්ව කැබ් රථ 1,775 ක් මිලදී ගැනීමට අදාළ ටෙන්ඩරය සහ එයට සමගාමීව පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රීවරුන්ට වාහන ලබා දීමට ජනාධිපතිවරයා කළ ප්‍රකාශය මේ වන විට දැඩි ආන්දෝලනයකට තුඩු දී තිබේ.

 

 

ප්‍රසම්පාදන ක්‍රියාවලිය තුළ කෙටි කාලයකින් ලංසු කැඳවීම හරහා ජාතික ප්‍රසම්පාදන කොමිෂන් සභාවේ (NPC) මාර්ගෝපදේශ උල්ලංඝනය කර ඇතැයි 'සන්ඩේ ටයිම්ස්' පුවත්පතේ නාමිනී විජේදාස විසින් වාර්තා කිරීම, නව රජයේ විනිවිදභාවය සහ පිරිසිදු පාලනය පිළිබඳ ප්‍රතිරූපය බිඳ දමන ප්‍රධාන සාධකයක් වී ඇත.

 

හදිසි ටෙන්ඩරයක්!

මුදල්, සැලසුම් සහ ආර්ථික සංවර්ධන අමාත්‍යාංශය විසින් රාජ්‍ය අංශය සඳහා ද්විත්ව කැබ් රථ 1,775 ක් මිලදී ගැනීමට අදාළ ටෙන්ඩරය ප්‍රචාරය කර ඇත්තේ ඔක්තෝබර් 23 වන දින වන අතර, ලංසු භාර ගැනීම නොවැම්බර් 4 වන දිනෙන් අවසන් විය. මෙයින් උනන්දුවක් දක්වන පාර්ශ්වයන්ට ලංසු ඉදිරිපත් කිරීමට ලැබී ඇත්තේ වැඩ කරන දින 7 ක් වැනි කෙටි කාලයක් පමණි.

 

මෙම ක්‍රියාවලිය මේ වසරේ සිට බලාත්මක වූ ජාතික ප්‍රසම්පාදන කොමිෂන් සභාවේ මාර්ගෝපදේශවලට සෘජුවම පටහැනිය. රුපියල් මිලියන 50 හෝ ඊට වැඩි වටිනාකමක් ඇති ටෙන්ඩර් සඳහා, ජාතික තරඟකාරී ලංසු තැබීමේ (NCB) ක්‍රියා පටිපාටිය යටතේ අවම ලංසු තැබීමේ කාලය දින දර්ශන දින 21 ක් විය යුතුය.

 

 

දින 7 ක කාලසීමාව අදාළ වන්නේ පහසුවෙන් ලබා ගත හැකි 'ජාතික සාප්පු සවාරි ටෙන්ඩර්' (National Shopping) හෝ මිල ගණන් සඳහා ඉල්ලීම් වැනි අඩු වටිනාකමක් ඇති මිලදී ගැනීම් සඳහා පමණි. ද්විත්ව කැබ් රථ මිලදී ගැනීම වැනි බිලියන ගණනක ව්‍යාපෘතියක් 'හදිසි ප්‍රසම්පාදන' ගණයට නොගැලපෙන බැවින්, මෙහිදී නීතිය කඩ වී ඇති බව පැහැදිලිය.

 

 

ජනාධිපතිගේ නිවේදනය සහ ගැටලුවේ උග්‍රවීම

මෙම කඩිනම් ටෙන්ඩරය අවසන් වී දින තුනකට පසු ජනාධිපති අනුර කුමාර දිසානායක සිය අයවැය කතාවේදී, මෙම නව වාහන තොගයෙන් එක් එක් පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රීවරයෙකුට, ධුර කාලය අවසානයේ ආපසු ලබා දීමේ පදනම මත පිකප් ට්‍රක් රථයක් ලබා දෙන බවට නිවේදනය කිරීම තත්ත්වය තවත් උග්‍ර කළේය.

 

ජනාධිපතිවරයා පෙන්වා දුන්නේ, රජයේ පවතින වාහන fleet එකේ සැලකිය යුතු කොටසක් අවුරුදු 20 ට වඩා පැරණි වන බවත්, අලුත්වැඩියා කටයුතු සඳහා වන පිරිවැය (2020 දී රුපියල් බිලියන 7 ක් වූ අලුත්වැඩියා පිරිවැය, 2025 දී රුපියල් බිලියන 25 දක්වා ඉහළ ගොස් ඇති) පාලනය කිරීමට නව වාහන සමූහයක් අවශ්‍ය බවත්ය.

 

 

කෙසේ වෙතත්, එක් අතකින් ප්‍රසම්පාදන නීති උල්ලංඝනය කරමින් ටෙන්ඩරය කඩිනම් කිරීම සහ අනෙක් අතින් ඉන් කොටසක් මන්ත්‍රීවරුන්ගේ සුඛ විහරණය සඳහා යොදා ගැනීම, 'පිරිසිදු පාලනයක්' අපේක්ෂා කළ මහජනතාව තුළ දැඩි කෝපයක් හා සැකයක් ඇති කර තිබේ.

 

 

ටෙන්ඩර් දුර්වලතාවයන්: නව ආණ්ඩුවට තර්ජනයක්ද?

 

මෙම සිදුවීම, 2024 දී සම්මත කරන ලද රාජ්‍ය මූල්‍ය කළමනාකරණ පනතට අනුව, සෑම රාජ්‍ය ආයතනයක්ම භාණ්ඩ ප්‍රසම්පාදනය කිරීමේදී NPC මාර්ගෝපදේශ අනුගමනය කළ යුතුය යන මූලික නීතිමය වගකීම කෙරෙහි අවධානය යොමු කරයි.

 

 

  • විනිවිදභාවය

දින 21ක් තිබිය යුතු ටෙන්ඩර් කාලය දින 7ක් දක්වා අඩු කිරීම, මෙම බිලියන ගණනක ව්‍යාපෘතිය සඳහා ඇතැම් පාර්ශ්වයන්ට අසාධාරණ වාසියක් ලබා දීමට උත්සාහ කළාද යන සැකය මතු කරයි. මෙවැනි කෙටි කාලයක් තුළ, සියලුම සුදුසුකම් ලත් සමාගම්වලට ලංසු සකස් කිරීමට ප්‍රමාණවත් අවස්ථාවක් නොලැබෙන අතර, එය තරඟකාරිත්වය සීමා කිරීමට හේතු වේ.

  • විරෝධය

 වත්මන් රජය බලයට පැමිණියේ දූෂණය සහ අක්‍රමිකතා පිටුදැකීමේ දැඩි පොරොන්දුවක් මතය. මෙවැනි තීරණාත්මක මුදල් ගනුදෙනුවලදී මුල් අවධියේදීම ප්‍රසම්පාදන නීති උල්ලංඝනය කිරීම, ආණ්ඩුවේ විනිවිදභාවය පිළිබඳ ප්‍රකාශයන්ට පටහැනි වන අතර, එය ඉක්මනින්ම පුළුල් සමාජ විරෝධයක් දක්වා වර්ධනය වීමේ අවදානමක් පවතී.

  • පූර්වාදර්ශය

ටෙන්ඩර් ක්‍රියාවලියේ මෙම දුර්වලතා නොසලකා හැරියහොත්, එය අනාගතයේදී සියලුම රාජ්‍ය ප්‍රසම්පාදනයන්හිදී නීති කඩ කිරීමට මාර්ගය විවෘත කරන දූෂිත පූර්වාදර්ශයක් බවට පත්වනු ඇත.

 

 

මේ අනුව, මාධ්‍ය හරහා හෙළිදරව් වන මෙම ප්‍රසම්පාදන අක්‍රමිකතාව, නව රජයේ පරිපාලනය කෙරෙහි මහජනතාව තැබූ මුල් විශ්වාසය පරීක්ෂා කරන ප්‍රධානතම අවස්ථාව බවට පත්ව ඇත. ආණ්ඩුවේ මෙම කඩිනම් ක්‍රියාවලිය නිවැරදි කිරීමට හෝ අදාළ නීතිමය උල්ලංඝනයන් සම්බන්ධයෙන් නිල විමර්ශනයක් පැවැත්වීමට අපොහොසත් වුවහොත්, එය ආණ්ඩු බලය ගිලිහෙන තරමේ බරපතල සමාජ විරෝධයකට මග පෑදීමට ඉඩ ඇත.

නවතම ලිපි