මධ්යම අධිවේගී මාර්ගයේ කඩවත - මීරිගම කොටස ඉදිකිරීම සඳහා වන වත්මන් ව්යාපෘතිය,
ව්යාපෘති සමාගමට වන්දි වශයෙන් ඇමරිකානු ඩොලර් මිලියන 40 කට වඩා ගෙවීමෙන් අවසන් කිරීමට වත්මන් රජය පියවර ගනිමින් ඇතැයි වාර්තා වේ.
එයට හේතුව නව කොන්දේසි යටතේ නව ගනුදෙනුවක් ක්රියාත්මක කිරීම සඳහා නැවත සාකච්ඡා කිරීමට රජය සලකා බලමින් සිටින බව යැයි පැවසේ.
මධ්යම අධිවේගී මාර්ගයේ මෙම කොටස සඳහා ණය ගිවිසුම චීන EXIM බැංකුව සහ ශ්රී ලංකාව අතර අත්සන් කර ඇති අතර, එය කොන්ත්රාත් මිලෙන් සියයට 85 ක් ආවරණය කිරීම සඳහා ඇමරිකානු ඩොලර් මිලියන 989 කි.
මීට අමතරව, මධ්යම අධිවේගී මාර්ගයේ (කඩවත - මීරිගම කොටස) පළමු අදියරෙහි ඇස්තමේන්තුගත ඉදිකිරීම් පිරිවැය 2015 දී ව්යාපෘති ගිවිසුම මුලින් අත්සන් කළ දා සිට දෙගුණයකටත් වඩා වැඩි වී තිබේ. ව්යාපෘතිය සඳහා පළමු ගිවිසුම 2015 දී සහ දෙවැන්න 2016 දී අත්සන් කරන ලද නමුත්, පසුගිය වසර දහය තුළ අනුප්රාප්තික රජයන් එය සාක්ෂාත් කර ගැනීමට අපොහොසත් විය.
ව්යාපෘතියේ වත්මන් තත්ත්වය පිළිබඳව විමසූ විට, ප්රවාහන හා මහාමාර්ග නියෝජ්ය අමාත්ය ආචාර්ය ප්රසන්න ගුණසේන පවසා ඇත්තේ, නව ගනුදෙනුවක් සඳහා ව්යාපෘතිය අවසන් කළහොත් වන්දි වශයෙන් ව්යාපෘති සමාගමට ගෙවිය යුතු නියමිත මුදල ගණනය කිරීමේ ක්රියාවලියක අදාළ බලධාරීන් නිරතව සිටින බවයි.
"වත්මන් ව්යාපෘතිය අවසන් කිරීම සහ නව ව්යාපෘතියක් නැවත සාකච්ඡා කිරීම වත්මන් රජයට වඩා හොඳ විකල්පයක්. එවැනි අවස්ථාවක, අපට ව්යාපෘති සමාගමට වන්දි ගෙවීමට සිදුවෙනවා,"
ඊට අදාළ වන්දි මුදල කොපමණ දැයි විමසූ විට, ඔහු පැවසුවේ එය ඇමරිකානු ඩොලර් මිලියන 40 කට වඩා වැඩි වනු ඇති බවයි.
"අපි තවම අවසන් තීරණයක් ගෙන නැහැ. එය සති දෙකකින් සිදු කෙරේවි. අපි අධිවේගී මාර්ගයේ මීරිගම - කඩවත කොටස නිසැකවම ඉදිකරනවා. කෙසේ වෙතත්, එය නව ව්යාපෘතියක් ලෙස සිදු වේවි."
මීට පෙර රජය විසින් මෙම ව්යාපෘතිය සඳහා කොන්ත්රාත්තුව චීනයේ Metallurgical Corporation (Ltd) සමාගමට ප්රදානය කර තිබේ.
අධිවේගී මාර්ගයේ දෙවන අදියර - මීරිගම - කුරුණෑගල කොටස - දැනටමත් අවසන් කර ඇත. එය දැන් භාවිතයේ පවතී. එසේම කුරුණෑගල සහ මහනුවර සම්බන්ධ කරන ඊළඟ අදියරේ ඉදිකිරීම් කටයුතු දැනටමත් සිදුවෙමින් පවතී.