SLBFE Ahu Wennaepa W 1400 H 80 Gif Animation 10sec

SLBFE Ahu Wennaepa W 1400 H 80 Gif Animation 10sec

 

අනාගතයේ දී පක්ෂ දේශපාලනය අසාර්ථක වන බවත් පුද්ගල චරිත මත දේශපාලනය තීන්දුවන බවත්

හිටපු ජනාධිපති රනිල් වික්‍රමසිංහ පවසා තිබුණේ ඔහුගේ මාධ්‍ය අධ්‍යක්ෂවරයාව සිටි ශානුක කරුණාරත්නගේ බිරිඳවූ අභාවප්‍රාප්ත මනෝජා මධුවන්ති කරුණාරත්නගේ දේහයට අවසන් ගෞරව දැක්වීම සඳහා ඊයේ පස්වරුවේ බොරැල්ල ජයරත්න මල් ශාලාව වෙත පැමිණි අවස්ථාවේ දීය.

 

නිවුස්ටියුබ් වෙබ් අඩවියේ පළවී තිබූ එම ලිපිය මෙසේය.

//අනාගතයේ දී පක්ෂ දේශපාලනය අසාර්ථක වන බවත් පුද්ගල චරිත මත දේශපාලනය තීන්දුවන බවත් හිටපු ජනාධිපති රනිල් වික්‍රමසිංහ පවසයි.

විපක්ෂයේ පාර්ලිමේන්තු දේශපාලන කටයුත්ත තුළ විපක්ෂයේ කාර්යභාරය ඉතා වැදගත් වුව ද අද වන විට විපක්ෂයේ කටයුතු දැඩිව දුර්වල වී ඇතැයි ද ඔහු කියා සිටියි.

අභාවප්‍රාප්ත මනෝජා මධුවන්ති කරුණාරත්නගේ දේහයට අවසන් ගෞරව දැක්වීම සඳහා හිටපු ජනාධිපති රනිල් වික්‍රමසිංහ ඊයේ පස්වරුවේ බොරැල්ල ජයරත්න මල් ශාලාව වෙත පැමිණියේය.

ඔහු ඉහත කාරණය සඳහන් කර ඇත්තේ එම අවස්ථාවට සහභාගි වූ මොහොතේ මාධ්‍යවේදීන් හා දේශපාලන ක්‍රියාකාරීන් පිරිසක් සමග ආ ගිය තොරතුරු පවසමින් සිටි මොහොතක ය.

''විපක්ෂයේ කටයුතු වෙනුවට “චරිත” ලෙස හැඳින්විය හැකි පුද්ගලයො කිහිපයක් පමණක් දේශපාලන කටයුතු කරමින් ඉන්න බව පෙනෙනවා. උදාහරණයක් විදියට: චාමර සම්පත් දසනායක, දයාසිරි ජයසේකර යන අයගේ දේශපාලන කටයුතු දකින්න පුළුවන්.'' යයි හිටපු ජනාධිපතිවරයා පවසා ඇත.

එම අවස්ථාවේ එහි සිටි රනිල් වික්‍රමසිංහගේ පෙර අනුගාමිකයන් වන වත්මන් සමගි ජන බලවේගය නියෝජනය කරන වරුණ රාජපක්ෂ සහ මහේෂ් සේනනායක යන අය විපක්ෂ සන්ධානය සම්බන්ධයෙන් විමසා ඇති අතර එහිදී රනිල් වික්‍රමසිංහ ක්ෂණිකව මෙසේ සඳහන් කර ඇත.

“සන්ධානයට සජබ නායකත්වය ගන්න දඟලන්නෙ මම ඒකට එකඟ නොවෙයි කියල හිතලනේ...  ඔය කියන විදිහට සමගි ජන බලවේගය සන්ධානයට නායකත්වය දරන එකට මම එකඟ වුණොත්, ඒ සන්ධානයේ ඊළඟ ගමන පිළිබඳව ඔයලට යම් යෝජනා/පිළියමක් තියනවද ?”

එම ප්‍රශ්න කිරීම හමුවේ වරුණ හා මහේෂ් දෙදෙනාම නිහඬ වී ඇත.

එසේම, දෙකට බෙදී තිබෙන එජාපය එකතු කර ශක්තිමත් කලයුතු යැයි යන අදහස මතු වූ විට, අනපේක්ෂිතව පිළිතුරුදී ඇති රනිල් වික්‍රමසිංහ “අනාගතයේ දී සමගි ජන බලවේගය සහ එක්සත් ජාතික පක්ෂය දෙක ම දේශපාලන භුමිය තුළ අහෝසි වෙනවා. අද ශ්‍රී ලංකාවේ පමණක් නෙවෙයි. ලොව පුරාම Correctors politics මතු වෙලා තියෙනවා. ඒ නිසා පක්ෂ දේශපාලනය අසාර්ථක වෙලා යනවා.” යයි ද හිටපු ජනාධිපතිවරයා කියා ඇත.

 “ඇමරිකාවේ රිපබ්ලිකන් පක්ෂය දුර්වල වී තිබුණ ද ඩොනල්ඩ් ට්‍රම්ප් මගින් පක්ෂයේ බලය අල්ලාගත්තා. එසේම බ්‍රිතාන්‍යයත් එහෙමයි. ප්‍රංශ ජනාධිපතිගෙන් පවා යන අත දෙස අදහස් කළ නොහැකි යි” යයි ද රනිල් වික්‍රමසිංහ එහිදී වැඩි දුරටත් පවසා ඇත.//

 

'යථාර්ථය' බිඳ වැටීම සහ දෘෂ්ටිවාදී රික්තය!

 

හිටපු ජනාධිපති රනිල් වික්‍රමසිංහ,

 "අනාගතයේ දී සමගි ජන බලවේගය සහ එක්සත් ජාතික පක්ෂය දෙක ම දේශපාලන භුමිය තුළ අහෝසි වෙනවා. ... පක්ෂ දේශපාලනය අසාර්ථක වෙලා යනවා" ලෙස පැවසීම මගින්, සම්ප්‍රදායික 'මහා ආඛ්‍යානය' (Grand Narrative) බිඳ වැටීම පිළිගෙන ඇත.

 

 'සංකේතාත්මක පිළිවෙල' (Symbolic Order) - එනම්, නීති, ව්‍යුහයන් සහ පක්ෂ දේශපාලනය විසින් නියෝජනය කරන ලද සමාජ යථාර්ථය - බිඳ වැටීමක් ලෙස දැකිය හැකි එය,  එම බිඳ වැටීම හේතුවෙන් ඇති වන දෘෂ්ටිවාදී රික්තය පුරවාලීම සඳහා 'චරිත' දේශපාලනය (Correctors politics) මතු වන බව රනිල් වික්‍රමසිංහ තර්ක කරයි.

 

 

'මහා අනෙකාගේ' දුර්වලතාවය ප්‍රක්ෂේපණය කිරීම

 

හිටපු ජනාධිපති එජාප නායක රනිල් වික්‍රමසිංහගේ ප්‍රකාශය විශ්ලේෂණය කිරීමේදී ඔහුගේ අරමුණ වන්නේ තම දේශපාලන යථාර්ථය සහ ඊගෝව (තමා තවමත් බලවත් 'තීරකයා' බව) ආරක්ෂා කර ගැනීම බව පෙනී යන්නකි.

 

උපුටාගැනීම:

“සන්ධානයට සජබ නායකත්වය ගන්න දඟලන්නෙ මම ඒකට එකඟ නොවෙයි කියල හිතලනේ...  ඔය කියන විදිහට සමගි ජන බලවේගය සන්ධානයට නායකත්වය දරන එකට මම එකඟ වුණොත්, ඒ සන්ධානයේ ඊළඟ ගමන පිළිබඳව ඔයලට යම් යෝජනා/පිළියමක් තියනවද ?”

 

  • 'මහා අනෙකා' (The Big Other) ලෙස වික්‍රමසිංහ: දේශපාලනයේදී, 'මහා අනෙකා' යනු විශ්වාසය තබන ව්‍යුහය හෝ අධිකාරයයි. වික්‍රමසිංහ, තම හිටපු අනුගාමිකයන් (වරුණ හා මහේෂ්) සතුව 'යෝජනා/පිළියම්' නොමැති බව ප්‍රශ්න කිරීමෙන්, තමා කෙරෙහි යැපීම තහවුරු කරයි. ඔහු මහා අනෙකාගේ භූමිකාව රඟ දක්වයි. අනුගාමිකයන් නිහඬ වීමෙන්, අපේක්ෂිත පිළිතුර නොමැතිකම තුළින් ඔහුගේ අධිකාරීත්වය පිළිගැනේ.

 

  • දෘෂ්ටිවාදී මායාව (Ideological Fantasy): වික්‍රමසිංහ, පක්ෂ දේශපාලනයේ අභාවය ගෝලීය සංසිද්ධියක් (ට්‍රම්ප්) ලෙස දක්වමින්, තම නායකත්වයේ අසාර්ථකත්වය සඳහා වගකීම 'ගෝලීය දෛවය' වෙත පවරයි. මෙය, ෂිෂැක් පෙන්වා දෙන පරිදි, දේශපාලන අසාර්ථකත්වයේ 'නියමිත අභ්‍යන්තර හේතුව' (The Real, Internal Cause) වසා ගැනීමට යොදා ගන්නා දෘෂ්ටිවාදී මායාවකි. ඔහුගේ ප්‍රකාශය සැබවින්ම පක්ෂ අසාර්ථක වීමේ නියම හේතුව (ආයතනික දූෂණය, අකාර්යක්ෂමතාව) වසන් කරමින්, දෘෂ්ටිවාදී අපහසුව (Ideological Unease) සමනය කරයි.

 

II. 'පියාට වස දීම' සහ 'අව්‍යාජ වස්තුව' (Object Petit a) සෙවීම

 

වික්‍රමසිංහගේ දෘෂ්ටිවාදී රාමුව තුළ 'චරිත' දේශපාලනය මතු වන විට, අනුර කුමාර දිසානායක NPP නායකයා ලෙස ඉටු කරන්නේ ගැඹුරු මනෝචිකිත්සක භූමිකාවකි.

 

  • 'ප්‍රාථමික පියාට' වස දීම: වික්‍රමසිංහ සහ පැරණි පක්ෂ නියෝජනය කරන්නේ දූෂිත, අසාර්ථක වූ 'ප්‍රාථමික පියා' (Primal Father) ගේ රූපයයි. අනුර කුමාරගේ ජනප්‍රියතාවය ගොඩනැගී ඇත්තේ, දූෂිත දේශපාලන ක්‍රමය 'පිරිසිදු කිරීමේ' සහ 'විනාශ කිරීමේ' සාමූහික ආශාව මතය. මෙය, පියාගේ අධිකාරිය විනාශ කර, නව, පරිශුද්ධ නීතියක් ස්ථාපිත කිරීමට දරන මනෝවිශ්ලේෂණික උත්සාහයකි.

 

  •  'අව්‍යාජ වස්තුව' (Object Petit a) ලෙස පරිශුද්ධත්වය: ෂිෂැක්ට අනුව, දෘෂ්ටිවාදයට තවත් ඉදිරියෙන් ඇති 'නියම' (The Real) යනු, අපට කිසිදා ළඟා විය නොහැකි, නමුත් අපේ 'ආශාව' (Desire) මෙහෙයවන වස්තුවයි. අනුර කුමාර, දේශපාලන ක්ෂේත්‍රය තුළ දූෂණයෙන් තොර, අව්‍යාජ, සහ පිරිසිදු නායකයෙකු ලෙස පෙනී සිටීමෙන්, 'අව්‍යාජ වස්තුව' ලෙස ක්‍රියා කරයි.

 

 

    • ජනතාව, අනුර කුමාර තුළින් තම දේශපාලන අතෘප්තියේ හේතුව (සාමාන්‍යයෙන් අපිට නැති දේ) සොයනවා වෙනුවට, තමන්ට අහිමි වූ 'පරිශුද්ධ පාලනය' (Lost Purity) යළි ලබා දිය හැකි බවට විශ්වාස කරන නායකයෙකු වෙත තම ආශාව ප්‍රක්ෂේපණය කරති. NPP හි දේශපාලනය, බොහෝ දුරට දෘෂ්ටිවාදී විචාරයක් මත නොව, මෙම මනෝචිකිත්සක 'පරිශුද්ධ ආශාව' මත පදනම් වේ.

 

III. වික්‍රමසිංහගේ 'වීරයාගේ මනෝචිකිත්සක' භූමිකාව

 

 

වික්‍රමසිංහගේ අවසාන දෘෂ්ටිවාදී පියවර වන්නේ, 'චරිත' දේශපාලනය මතු වන බව පෙන්වා දීමෙන්, තමාම එම 'Correctors politics' හි පරමාදර්ශී 'චරිතය' ලෙස ස්ථානගත වීමයි.

 

 

උපුටාගැනීම:

“අද ශ්‍රී ලංකාවේ පමණක් නෙවෙයි. ලොව පුරාම Correctors politics මතු වෙලා තියෙනවා. ඒ නිසා පක්ෂ දේශපාලනය අසාර්ථක වෙලා යනවා.”

 

  • 'වීරයාගේ මනෝචිකිත්සකයා': ලොව පුරා පක්ෂ අසාර්ථක වන බව පෙන්වා දීමෙන්, වික්‍රමසිංහ, දේශපාලන 'නියමිත අභාවය' (Inévitable Ruin) පිළිබඳව අනාවැකි පවසන 'වීරයාගේ මනෝචිකිත්සකයා' (Heroic Psychoanalyst) බවට පත් වෙයි. ඔහුගේ වර්තමාන බලය, ඔහු හුදෙක් දේශපාලනඥයෙකු වීමෙන් නොව, මෙම දේශපාලන මරණය තේරුම් ගෙන, එයින් එහාට යථාර්ථය පෙන්වා දෙන ප්‍රායෝගික දාර්ශනිකයෙකු වීමෙන් උපත ලබයි.

 

  • දෘෂ්ටිවාදී උපක්‍රමය: වික්‍රමසිංහගේ අවසාන අරමුණ වන්නේ, NPP සහ අනුර කුමාර විසින් නියෝජනය කරන අව්‍යාජත්වයේ ආශාව (Object Petit a) හඳුනාගෙන, තමා දූෂිත පක්ෂ ව්‍යුහයෙන් විසන්ධි වූ, අර්බුද කළමනාකරණය කළ හැකි යථාර්ථවාදී 'චරිතය' ලෙස ප්‍රක්ෂේපණය වීමයි.

 

 

ඒ අනුව රනිල් වික්‍රමසිංහගේ ඉහත ප්‍රකාශය හුදු දේශපාලන විචාරයක් නොව, තම පැවැත්ම සහ අනාගත බලය තහවුරු කර ගැනීම සඳහා, ලෝකයේ සහ ශ්‍රී ලංකාවේ බිඳ වැටෙමින් පවතින සංකේතාත්මක පිළිවෙල යොදා ගනිමින් දියත් කරන ලද ගැඹුරු දෘෂ්ටිවාදී සහ මනෝවිශ්ලේෂණික උපක්‍රමයක් බවයි.

 

 

අනුර කුමාර දිසානායක ගේ නැගීමෙන් ජනිත වන මනෝ-සමාජ උරුමය, දේශපාලන ක්‍රියාවලියට වඩා මනෝවිද්‍යාත්මක ප්‍රක්ෂේපණයන් මත රඳා පවතී;

ඔහු ප්‍රධාන වශයෙන්ම සාම්ප්‍රදායික පක්ෂ දේශපාලනය විසින් දශක ගණනාවක් තිස්සේ යටපත් කරන ලද ජනතාවගේ 'නියමිත' (The Real) දේශපාලන අතෘප්තියේ සහ සාමූහික කෝපයේ සංකේතාත්මක මුඛය (Symbolic Mouthpiece) බවට පත් වී ඇත. ඔහුගේ ප්‍රධානතම උරුමය පවතින්නේ, ප්‍රතිපත්තිමය ජයග්‍රහණවලට වඩා, පැරණි 'පියාගේ නීතිය' (දූෂිත ක්‍රමය) ප්‍රතික්ෂේප කරමින්, සාමූහික 'අධි-අහංකාරය' ඉල්ලා සිටින 'දෝෂයෙන් තොර, පරිශුද්ධ නායකයා' හෙවත් 'අව්‍යාජ වස්තුව' (Object Petit a) ලෙස දේශපාලන ක්ෂේත්‍රය තුළ තමන්ව ස්ථානගත කර ගැනීමට ඔහුට හැකිවීම තුළය; එබැවින් ඔහු, පැරණි සංකේතාත්මක පිළිවෙල බිඳ දැමීමට උත්සාහ කළ ඓතිහාසික 'වීරයෙකු' ලෙස සලකනු ලබන අතර, මෙම උරුමය මගින් දේශපාලන ක්‍රියාවලිය තුළ අතිශයෝක්තියට නැංවූ සදාචාරාත්මක පරිශුද්ධ භාවයක අවශ්‍යතාවය තහවුරු කරයි.

 

 

එසේ වුවත් අනුර ට අත්විය හැකි භයානකම ඉරණම වන්නේ, ඔහු විසින් නියෝජනය කරනු ලබන ජනතාවගේ 'පරිශුද්ධ ආශාව' (Pure Desire) සහ 'නවීනත්වය' පිළිබඳ දෘෂ්ටිවාදී අපේක්ෂාවන් අවසානයේදී සම්ප්‍රදායික දේශපාලන 'සංකේතාත්මක පිළිවෙල' (Symbolic Order) තුළටම අභ්‍යන්තරීකරණය වී යාමයි.

 

 

ඔහු යනු දූෂිත 'පියාගේ' නීතියට එරෙහිව නැඟී සිටින වීරයා වුවද, ඔහුට අත්විය හැකි ඉරණම වන්නේ, දේශපාලන බලය ලබා ගැනීමෙන් පසු, ඔහු විසින්ම ප්‍රකාශ කරන ලද පරිපූර්ණ 'අව්‍යාජත්වය' (Authenticity) පවත්වා ගැනීමට නොහැකි වී, අවසානයේදී ඔහු විසින්ම විවේචනය කරන ලද 'පරණ පියාගේ' භූමිකාවම රඟපෑමට සිදුවීමයි.

 

මෙම තත්ත්වය යටතේ, ඔහු සරලවම පැරණි දෘෂ්ටිවාදයේ උගුලකට හසු වූ 'වීරයෙකුගේ' අසාර්ථකත්වය නියෝජනය කරනු ඇත; එනම්, ඔහු ජනතාව තුළ ඇති කළ 'නියමිත' (The Real) අතෘප්තිය අවසානයේදී නව දේශපාලන ක්‍රමය කෙරෙහිද යොමු වීමට හේතු වී, ඔහුද පෙර නායකයන් මෙන් සාමූහික 'අධි-අහංකාරයේ' විවේචනයට සහ ප්‍රතික්ෂේප කිරීමට ලක්වන සාමාන්‍ය දේශපාලනඥයෙකු බවට පත්වීමයි.

 

ඒ අනුව ප්‍රකාශයන් සිදුකළේ රනිල් වුවද  පාඩම් උගත යුත්තේ අනුර ය.

 

 

@නිරෝමි සුබ්‍රමනියම්

නවතම ලිපි