නව වසරේ NPP රජයේ ඉතා වැදගත් මැදිහත්වීමක් ලෙස වයස අවුරුදු 12ට අඩු දරුවන්
වෙළඳ ප්රචාරණයට යොදා නොගැනීම මෙන්ම දරුවන්ගේ ආහාරපාන සම්බන්ධයෙන් පනවා තිබූ රෙගුලාසී ක්රියාවට නැංවීමට ක්රියාකිරීම අගය කළ යුතු වේ.
ඒ පිළිබඳව ශ්රී ලංකා වාණිජ මණ්ඩලයේ ප්රකාශය පහත පරිදි වේ.
“ශ්රී ලංකා රජය 2022 ආහාර (ලේබල් කිරීම සහ ප්රචාරණ) රෙගුලාසි යටතේ 2025 ජනවාරි 1 සිට දරුවන්ට ආහාර සහ පාන වර්ග අලෙවි කිරීම සඳහා නව සීමාවන් ප්රකාශයට පත් කර ඇත.
ලංකා වාණිජ මණ්ඩලය, එහි ආහාර සහ පාන මෙහෙයුම් කමිටුව හරහා, දශකයකට අධික කාලයක් අමාත්යාංශය සමඟ පැවති උපදේශන ක්රියාවලියක් තුළ ආහාර විද්යාව, පෝෂණය, ජාත්යන්තර නියාමන පිළිවෙත් සහ නීති රාමු පිළිබඳ සෞඛ්ය යෙදවුම් ලබා දෙමින් මෙම රෙගුලාසි සකස් කිරීමේ ප්රධාන හවුල්කරුවෙක් විය.
නව නීතිරීති යටතේ, ආහාර සහ පාන වර්ග නිෂ්පාදන සඳහා වන වෙළඳ දැන්වීම්වල අවුරුදු 12ට අඩු ළමුන් ප්රදර්ශනය නොකිරීමට කර්මාන්තය සහතික විය යුතුය. තවද, සෞඛ්ය අමාත්යාංශයේ පූර්ව අනුමැතියකින් තොරව ආහාර සහ පාන වර්ග නිෂ්පාදන සඳහා අවුරුදු 12ට අඩු ළමුන් ව යොදවා ප්රචාරණය කිරීමට හෝ ප්රවර්ධනය නොකිරීමට කර්මාන්තය සහතික විය යුතුය.
මීට අමතරව, යාවත්කාලීන කරන ලද ආහාර ලේබල් කිරීමේ අවශ්යතා, 2025 ජූලි 1 සිට බලපැවැත්වෙන පරිදි, දැනුවත් ආහාර තේරීම් කිරීමට පෝෂණ අගයන් සහ සවිස්තරාත්මක අමුද්රව්ය ලැයිස්තු ඇතුළුව අත්යවශ්ය තොරතුරු සමඟ පාරිභෝගිකයින් සවිබල ගන්වනු ඇත. මෙම යාවත්කාලීන කිරීම් 2005 දී ස්ථාපිත කරන ලද රෙගුලාසි වල හිඩැස් ආමන්ත්රණය කරන අතර රාමුව ජාත්යන්තර ප්රමිතීන්ට අනුකූල වේ”.
ඒ පිළිබඳව ලංකා වාණිජ මණ්ඩලයේ ප්රධාන විධායක නිලධාරී බුවනෙකබාහු පෙරේරා මෙසේ පැවසීය.
“වසර 20කට පසු ශ්රී ලංකාවේ ආහාර නියාමන රාමුව නවීකරණය කිරීම පිළිබඳව සෞඛ්ය අමාත්යාංශයට අපි ප්රශංසා කරනවා. කුඩා හා මධ්ය පරිමාණ ව්යවසායකයන්ගේ සිට මහා පරිමාණ ක්රියාකරුවන් දක්වා ව්යාපාර සඳහා මුල් බැසගත් කර්මාන්ත භාවිතයන්ට මැදිහත්වීම අභියෝගාත්මක එකක් වේවි. කෙසේ වෙතත්, ඇසුරුම් කරන ලද ආහාර අඛණ්ඩව ලබා ගැනීම සහ දිගුකාලීන සන්නාම සාධාරණත්වය ආරක්ෂා කිරීම සමඟ පාරිභෝගික ආරක්ෂාව සමතුලිත කිරීම අත්යවශ්යයි. මෙම රෙගුලාසි ක්රියාත්මක කිරීම සඳහා නිවැරදි සහ සහයෝගී ප්රවේශයක් සමග යහපත් වෙනස්වීමක් සහතික කිරීමට එය වැදගත් වනු ඇත”.