SLBFE Ahu Wennaepa W 1400 H 80 Gif Animation 10sec

SLBFE Ahu Wennaepa W 1400 H 80 Gif Animation 10sec

SLBFE Ahu Wennaepa W 1400 H 80 Gif Animation 10sec

SLBFE Ahu Wennaepa W 1400 H 80 Gif Animation 10sec

SLBFE Ahu Wennaepa W 1400 H 80 Gif Animation 10sec

මීට වසර දෙකකට පෙර ශ්‍රී ලංකාව සම්පූර්ණයෙන්ම අරාජික තත්ත්වයක පැවතිණි. ජාතිය එහි සමකාලීන ඉතිහාසයේ දරුණුතම ආර්ථික හා දේශපාලන අර්බුදයකට මුහුණ දෙමින් සිටියේය.

ඉන්ධන, කිරිපිටි, ගෑස් සිලින්ඩර් ඇතුළු අත්‍යාවශ්‍ය ද්‍රව්‍ය මිලදී ගැනීමට දිගු පෝලිම්වල සිටිමින් ජනතාව මිය ගියහ. පාසල් හා විශ්වවිද්‍යාල ක්‍රියාත්මක නොවූ අතර තරුණයන්ගේ හා දරුවන්ගේ අනාගතය අඳුරු වී තිබුණි. 2022 පළමු භාගය දිවයිනේ ඉතිහාසයේ වඩාත්ම අවාසනාවන්ත කාල පරිච්ඡේදයක් වූ අතර එය බලාපොරොත්තු සුන්වීම, ශෝකය සහ දරුණු කැලඹීම් වලින් සංලක්ෂිත වූ අතර, එම කාලය රටේ කිසිවෙකු සිහිපත් කිරීමට පවා කැමති නැත.

 

 asela 7

 

වාසනාවකට මෙන් වසර දෙකකට පසු ශුභවාදී හැඟීමක් සහ සන්සුන් භාවයක් රට පුරා පවතී. පැය ගණනක විදුලි කප්පාදුව අවසන්වී ඇත. අත්‍යාවශ්‍ය ද්‍රව්‍යවල උග්‍ර හිඟය පහව ගොස් ඇත. පාසල් සහ විශ්වවිද්‍යාල සාමාන්‍ය පරිදි ක්‍රියාත්මකවේ. ශ්‍රී ලංකාවේ පශ්චාත් නිදහස් ඉතිහාසයේ පෙර නොවූ විරූ සහ දරුණුතම ආර්ථික අර්බුදයෙන් පසුව රජය විසින් ක්‍රියාත්මක කරන ලද විචක්ෂණශීලී සහ කාලෝචිත ප්‍රතිපත්ති ගැලපීම් හේතුවෙන් ක්‍රමානුකූල ආර්ථික ප්‍රබෝධයක් නිරීක්ෂණය කළ හැකිය. 2023 තුන්වන කාර්තුවේ සිට අඛණ්ඩව කාර්තු හයක් සඳහා වූ හැකිලීමෙන් පසු ආර්ථිකය අඛණ්ඩව කාර්තු තුනක් සඳහා පුළුල් වී ඇත.

 

මෙම සමයේදී දේශපාලන ප්‍රතිවිපාක නොසලකමින් ජනප්‍රිය නොවන තීරණ ගනිමින් සිය තීක්ෂ්ණ බුද්ධිය ප්‍රදර්ශනය කළ ජනාධිපති රනිල් වික්‍රමසිංහගේ තීරණාත්මක දේශපාලන නායකත්වය අගය කළ යුතුය. ප්‍රවීන දේශපාලන නායකයා ශ්‍රී ලංකාවේ පශ්චාත්-ස්වාධීන ඉතිහාසයේ දුෂ්කරම අවස්ථාවේ සුක්කානම අතට ගත් අතර,  ඔහුට ලැබුණු අභියෝගය කීර්තිමත් ජර්මානු නාට්‍යයක් වන Caucasian Chalk Circle හි Grusha විසින් භයානක වැල් පාලමක් හරහා ගමන් කිරීමට සමාන කල හැකිය. 2022 මැද භාගයේදී ඔහු රට භාර ගන්නා විට ශ්‍රී ලංකාවේ භාවිතා කළ හැකි විදේශ සංචිත ඩොලර් මිලියන 50 ට වඩා අඩු අගයක් දක්වා පහත වැටී ඇති අතර එය මහජනතාවට දැඩි පීඩාකාරී බලපෑමක් එල්ල කළේය.

 

asela 10

 

රනිල් එක්සත් ජාතික පක්ෂයේ නායකයා වූ දා සිට  ඔහුගේ ජයග්‍රහණවලට සම කළ නොහැකි මේ රටේ අසංඛ්‍යාත පුද්ගලයින්ගේ අපකීර්තියට හා චරිත ඝාතනයට බෙහෙවින් අසාධාරණ ලෙස ලක් විය. වසර ගණනාවක් තිස්සේ ඔහුට එරෙහිව එල්ල වූ මේ මඩ ප්‍රවාහය සහ අපකීර්තිය නිසා ඔහු රාජ්‍ය පරිපාලකයකු ලෙස සිය වෘත්තීය ජීවිතය පුරාවට ජාතියට කළ අනගි මෙහෙවර මේ රටේ ජනතාවට තේරුම් ගැනීමට නොහැකි විය.

 

ජනාධිපතිවරයාගේ දේශපාලන ගමන ගැන ආවර්ජනය කරන විට ගල් ගසන්නේ පල දරන ගස්වලට පමණි යන කියමන සිහිපත්වේ. 80 දශකයේ සහ 90 දශකයේ මුල් භාගයේ අමාත්‍යාංශ ගණනාවක කැබිනට් අමාත්‍යවරයකු ලෙස ඔහු විසින් කරන ලද සේවය ගැන බොහෝ තරුණ හෝ මැදිවියේ ඡන්දදායකයින් පවා දන්නේ නැත. ජාත්‍යන්තර දේශපාලනයේ වර්තමාන සන්දර්භය තුළ රනිල්  යනු දේශපාලනික වශයෙන් වඩාත්ම පළපුරුදු රාජ්‍ය නායකයෙකි. මෙම ලිපිය ඔහු දශක හතරකට අධික කාලයක් පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රීවරයකු, කැබිනට් ඇමැතිවරයකු, අගමැතිවරයකු සහ ජනාධිපතිවරයකු වශයෙන් ජාතියට කළ සේවය විදහා දැක්වීමට දරන උත්සාහයකි.

තාරුණ්‍යයට සහ දරුවන්ට දීප්තිමත් අනාගතයක් නිර්මාණය කිරීම

 

asela 5

 

රනිල් සිය දේශපාලන ජීවිතය ආරම්භ කළේ වයස අවුරුදු 28 දී 1977 පාර්ලිමේන්තු මැතිවරණයට බියගම ආසනයෙන් තරග කිරීමෙනි. මෙම මැතිවරණයෙන් පසු ඔහු දිවංගත ජනාධිපති ජේ.ආර්. යටතේ විදේශ කටයුතු නියෝජ්‍ය අමාත්‍යවරයා ලෙස පත්විය. බියගම මන්ත්‍රීවරයා ලෙස ඔහු තම මැතිවරණ කොට්ඨාශය  නව මාර්ග, විදුලි ව්‍යාපෘති, ජලය සහ සනීපාරක්ෂක යෝජනා ක්‍රම, පාසල්, ප්‍රජා මධ්‍යස්ථාන සහ තවත් බොහෝ යටිතල පහසුකම් සහිත ඉතා දියුණු උපනගරයක් බවට පරිවර්තනය කළේය. 1985 දී පිහිටුවන ලද බියගම නිදහස් වෙළඳ කලාපය සෘජු හා වක්‍ර ජීවනෝපායන් ලබා දෙමින් ප්‍රදේශයේ මිනිසුන්ගේ සමාජ-ආර්ථික සවිබල ගැන්වීම සඳහා ඉමහත් දායකත්වයක් ලබා දුන්නේය.

 

ඔහු අධ්‍යාපන, තරුණ හා රැකියා අමාත්‍යවරයා ලෙස කරන ලද සේවය බොහෝ නිරීක්ෂකයින් විසින් ඔහුගේ දේශපාලන දිවියේ උච්චතම අවස්ථාව ලෙස සැලකේ. ජාතික තරුණ සේවා සභාව රටේ ප්‍රමුඛ තරුණ සංවර්ධන ආයතනයක් බවට පත් කිරීම රනිල් විසින් කල විශිෂ්ට සේවයකි. මෙම ආයතනය මගින් ප්‍රජා සේවය, යෞවන සමාජ, ක්‍රීඩා, සංස්කෘතික ක්‍රියාකාරකම්, ජාත්‍යන්තර තරුණ හුවමාරු, වෘත්තීය මාර්ගෝපදේශන මෙන්ම නව තාක්‍ෂණය පිළිබඳ පුහුණුව ද තරුණ තරුණියන්ට ලබා දී ඇත. වසර ගණනාවක් පුරා  තරුණ සේවා සභාව නාට්‍ය, රංගනය සහ ප්‍රසංගය යන ක්ෂේත්‍රවල සුවිශේෂී කලාකරුවන් ගණනාවක් බිහි කර ඇත.

 

asela 2

 

බොහෝදෙනා රනිල්  යනු  මෙතෙක් මේ රටේ සිටි හොඳම අධ්‍යාපන අමාත්‍යවරයකු ලෙස සලකයි. අධ්‍යාපන අමාත්‍යවරයා ලෙස ඔහු අනුගමනය කළ ප්‍රගතිශීලී සහ ප්‍රතිසංස්කරණවාදී ආකල්පය Eric J. De Silva විසින් රචනා කරන ලද A Peep into the Past: Stories from the life of a Public Servant ග්‍රන්ථය මගින් විස්තර කර ඇත.  (කතුවරයා අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශයේ ලේකම් වූ විට රනිල් අධ්‍යාපන අමාත්‍යවරයා විය):

 

“මම මේක කරන්න හැදුවේ ඇමතිතුමාගේ උපරිම සහයෝගය ඇතිව. ඔහු සමඟ මා කළ පළමු හමුවේදීම ඔහු (රනිල්) පැහැදිලිවම කියා සිටියේ අමාත්‍යාංශය ප්‍රතිසංවිධානය කර එය වැඩ කරන සංවිධානයක් බවට පත් කිරීම සහ සාමාන්‍ය ජනතාව සමඟ යම් මූලික එකඟතාවකට පැමිණීමේ අරමුණින් අධ්‍යාපන ප්‍රතිසංස්කරණ පිළිබඳ ධවල පත්‍රිකාවක් සකස් කිරීම ඔහුගේ ප්‍රමුඛතා බවයි. අමාත්‍යාංශය ප්‍රතිසංවිධානය කිරීම සම්බන්ධයෙන් ගත් කල, පරිපාලනයේ ප්‍රධාන තනතුරු දැරීමට හැකි හොඳම කණ්ඩායම තෝරා ගැනීමට ඔහු මට අවසර ලබා දුන්නේය.”

 

ද සිල්වාට අනුව රනිල් විසින් ඉදිරිපත් කරන ලද ධවල පත්‍රිකාවේ වඩා හොඳ කළමනාකරණය සඳහා පාසල් පොකුරු පිහිටුවීම, විශ්වවිද්‍යාල සහ තෘතීයික මට්ටමේ පාඨමාලා විවිධාංගීකරණය කිරීම, විෂයමාලා සංවර්ධනය, ගුරු සේවය, අධ්‍යාපන ක්‍රමය පරිපාලනය සම්බන්ධ යෝජනා ගණනාවක් අඩංගු වී තිබිණි. අවාසනාවකට මෙන්, ධවල පත්‍රිකාවේ ඇතුළත් යෝජනා ක්‍රියාත්මක කිරීම ජවිපෙ විසින් මෙහෙයවන ලද සටන් පාඨ, විරෝධතා සහ වීදි පෙළපාලි විසින් ආධිපත්‍යය දරන, පක්ෂග්‍රාහී දේශපාලන ප්‍රචාර විසින් වලක්වා තිබුණි.

 

1985 දී ඔහු විසින් ආරම්භ කරන ලද ජාතික අධ්‍යාපන විද්‍යාපීඨ රජයේ පාසල්වල ගුරුවරුන් වීමට අපේක්ෂා කරන තරුණ තරුණියන් සඳහා විශාල පිටුවහලක් ලබාදී ඇත. ඔහු අධ්‍යාපන අමාත්‍යවරයා ලෙස කටයුතු කරන කාලය තුළ ජාතික අධ්‍යාපන විද්‍යාපීඨ 9ක් (උදා: නිල්වලා සහ සාරිපුත්‍ර) සහ ජාතික අධ්‍යාපන පුහුණු මධ්‍යස්ථාන 2ක් ස්ථාපිත කළේය. සිසුන් සඳහා රැකියා සුරක්ෂිතභාවය සහ නේවාසිකාගාර පහසුකම් සහතික කිරීමත් සමඟ මෙම යාන්ත්‍රණය දශක ගණනාවක් තිස්සේ අධ්‍යාපන ක්ෂේත්‍රයට බෙහෙවින් ප්‍රශංසනීය ලෙස සේවය කර ඇත. රජයේ පාසල්වල ඉංග්‍රීසි භාෂා ගුරුවරුන්ගේ උග්‍ර හිඟය විසඳීම සඳහා රනිල්  විසින් Delic ඉංග්‍රීසි පුහුණු ක්‍රමය ආරම්භ කරන ලදී. රනිල් අධ්‍යාපන අමාත්‍යවරයාව සිටි කාලයේදී විද්‍යා විෂය ධාරාවන් උගන්වන පාසල් සංඛ්‍යාව 30% කින් වැඩි වූ අතර, උසස් පෙළ පන්ති ඇති පාසල් මෙම කාලය තුළ 60% කින් වර්ධනය විය.පොකුරු පාසල් හඳුන්වාදීම ඔහු විසින් හඳුන්වා දුන් තවත් නව්‍ය සංකල්පයක් වන අතර ඒ යටතේ සීමිත සම්පත් ඇති පාසල්වලට එම ප්‍රදේශයේම සම්පත් බහුල විද්‍යාලවල පහසුකම් භාවිතා කළ හැකිය.

 

ක්‍රීඩා ක්ෂේත්‍රයට ඔහු කළ මෙහෙවර කිසිවකු විසින් පිළිගෙන නැති නමුත් අධ්‍යාපන ඇමැතිවරයා ලෙස පාසල් සිසුන්ට ක්‍රීඩාවෙන් දස්කම් දැක්වීමට මංපෙත් විවර කිරීමට ඔහු සාධනීය පියවර ගත්තේය. ජාතික මට්ටමේ ක්‍රීඩක ක්‍රීඩිකාවන් ශාරීරික අභ්‍යාස ගුරුවරුන් ලෙස බඳවා ගත් අතර විස්තීරණ පුහුණුවකින් පසු තරුණ ක්‍රීඩකයින් 16,000 ක් ක්‍රීඩා උපදේශකවරුන් ලෙස පත් කරන ලදී. දේශීය හා ජාත්‍යන්තර මට්ටමේ ක්‍රීඩක ක්‍රීඩිකාවන් රැසක් බිහිකළ ප්‍රමුඛතම පාසල් ක්‍රීඩා ඉසව්ව වන ජාතික පාසල් ක්‍රීඩා උළෙල ඔහුගේ නව සංකල්පයක් විය.

 

නවීකරණයේ සහ ප්‍රතිසංස්කරණවල පුරෝගාමියෙකි

 

asela 3

 

1989 දී දිවංගත රණසිංහ ප්‍රේමදාස මහතා ජනාධිපති වීමෙන් පසුව, කර්මාන්ත, විද්‍යා හා තාක්ෂණ අමාත්‍යවරයා ලෙස රනිල් පත්විය. මෙම අවධිය ප්‍රේමදාස ජනාධිපතිතුමා එක්සත් ජනපදයේ ඇඟලුම් කෝටාව ඵලදායී ලෙස යොදා ගනිමින් දිළිඳුකම පිටුදැකීම මෙන්ම ග්‍රාමීය ආර්ථික සංවර්ධනය අපේක්ෂා කළ ඇඟලුම් කම්හල් 200 ව්‍යාපෘතිය ක්‍රියාවට නැංවූ කාල පරිච්ඡේදයකි. 1991 දී කොග්ගල නිදහස් වෙළද කලාපය විවෘත කිරීමට රනිල් සමත් වූ අතර එය බස්නාහිර පළාතෙන් පිටත දියත් කරන ලද පළමු නිදහස් වෙළද කලාපය විය.

 

ශ්‍රී ලංකාවේ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණ ක්ෂේත්‍රය සමඟ රනිල්ගේ ප්‍රශංසනීය සම්බන්ධය ශ්‍රී ලංකාවේ ප්‍රසිද්ධ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණ විශ්ලේෂකයෙකු වන චානුක වත්තේගම විසින් 2019 ජූලි 23 වන දින ඩේලි මිරර් පුවත්පතේ - ජනාධිපති මැතිවරණය 2020: අපගේම ඩිජිටල් අනාගතයක් නිර්මාණය කරන්නේ කවුරුන්ද යන ඔහුගේ තීරුවේ මැනව්න් විස්තර කර ඇත. ?: “මගේ ඉන්දියානු මිතුරන් තවමත් ඉන්දියාවේ ඩිජිටල් විප්ලවයේ පුරෝගාමියා ලෙස රජිව් ගාන්ධි ගැන ඉතා ඉහළින් කතා කරයි. ගාන්ධිට 1989 දී බලය අහිමි වූ අතර යලි පැවැත්වූ  මැතිවරණයට පෙර ඝාතනය කරන ලදී . 1989න් පසුව පී.වී. නරසිංහ රාඕ විසින් ආචාර්‍ය මන්මෝහන් සිං සහ චිදම්බරම් සමඟ ලිබරල් ආරථික ප්‍රතිසංස්කරණ යටතේ ඉන්දියාවේ ඩිජිටල් විප්ලවය ආරම්භ  කළේය. නමුත් ඒ සියල්ලට මුල පිරු උද්යෝගිමත් පුද්ගලයා ගාන්ධිය. ලංකාවේ අපේම රජිව් ගාන්ධි අගමැති රනිල් වික්‍රමසිංහ වෙන්න පුළුවන්.”

 

අධ්‍යාපන අමාත්‍යවරයා ලෙස රනිල්  විසින් ශ්‍රී ලංකාවේ පාසල්වලට VCR ප්ලේයර් සහ පරිගණක සහිත රූපවාහිනී යන්ත්‍ර හඳුන්වා දුන් අතර එමඟින් ශ්‍රී ලංකාවේ පාසල්වල ICT අධ්‍යාපනය ආරම්භ කරන ලදී. කර්මාන්ත හා විද්‍යා හා තාක්ෂණ අමාත්‍යවරයා ලෙස  රනිල් ජාත්‍යන්තර සබ්මැරීන් කේබල් SEA-ME-WE වෙත ශ්‍රී ලංකාව සම්බන්ධ කිරීමට මූලික විය. එසේම ඔහු 1993 වසරේ ප්‍රථම INFOTEL තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණ වෙළඳ ප්‍රදර්ශනය දියත් කළේය. 1993 දී ඔහු ඇමරිකා එක්සත් ජනපදයේ කළ සංචාරයේදී එක්සත් ජනපද උප ජනාධිපති අල් ගෝර් මුණගැසුණු අවස්ථාවේදී ශ්‍රී ලංකාවට අන්තර්ජාලය හඳුන්වාදීම සදහා අවශ්‍ය ගිවිසුමට එළබීම ඔහු විසින් කරන ලද විශිෂ්ට සේවයක් ලෙස සැලකිය හැකිය. 2002 දී අග්‍රාමාත්‍යවරයා ලෙස ඔහු e-Sri Lanka වැඩසටහන දියත් කළේය. ඊට අමතරව තොරතුරු තාක්ෂණ කවුන්සිලය (CINTEC) වෙනුවට තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණ නියෝජිතායතනය (ICTA) පිහිටුවීමට කටයුතු කළේය. එම කාලය තුළම ඔහු ශ්‍රී ලංකාවේ ප්‍රථම විද්‍යුත් රාජ්‍ය වැඩසටහන වන ‘SmartGov’ ද ආරම්භ කළේය.

 

බිදවැටුණු රට සැමවිටම ගොඩනැගීම

 

asela 6

 

1994 දී එජාපය පැරදුණු විට එජාපයේ මෙන්ම විපක්ෂ නායක ධුරයටද රනිල් පත්විය. 2001 දී ඔහු දෙවන වරටත් අගමැති වූයේ රටට තවත් තීරණාත්මක අවස්ථාවකය. ඔහු අගමැති වන විට නිදහසින් පසු ඉතිහාසයේ ප්‍රථම වතාවට ආර්ථිකය සෘණ වර්ධන වේගයකට වැටී තිබුණි. ඔහුගේ ජයග්‍රහණයට මාස හතරකට පෙර ලන්ඩනයේ ලොයිඩ්ස් ශ්‍රී ලංකාව යුද අවදානම් කලාපයක් ලෙස ප්‍රකාශයට පත් කළේය. එබැවින් නැව් ශ්‍රී ලංකාවට ඇතුළු වීමට මැලි විය. පැය ගණන් විදුලිය කැපීම දවසේ අනුපිළිවෙල විය. 94-2001 දක්වා කාලපරිච්ඡේදය තුළ, හමුදාමය පසුබෑම් විශාල ප්‍රමාණයක් සිද්ධ විය. කොළොන්නාවේ තෙල් ගබඩා සංකීර්ණ, මහ බැංකුව, ලෝක වෙළඳ මධ්‍යස්ථානය, BIA වැනි ජාතික වැදගත්කමක් ඇති ස්ථාන එල්ටීටීඊයේ මාරාන්තික ප්‍රහාරයන්ට ලක් විය. මෙම අහිතකර පසුබිම තිබියදීත් 2004 දී ඔහුගේ වසර 2 ක රජය අවසානයේ රටතුල සාමාන්‍ය හා ස්ථාවර තත්වයක් ඇති විය. 2003 දී ආර්ථික වර්ධන වේගය 6% දක්වා ඉහළ ගිය අතර ඔහු ආරම්භ කළ සාම ක්‍රියාවලිය පුරවැසියන්ගේ ආරක්ෂාව තහවුරු කළේය. Regaining Sri Lanka ලෙස නම්කරන ලද ආර්ථීක සංවර්ධනය සඳහා වූ පුළුල් උපාය මාර්ගික වැඩසටහනක් ඉදිරිපත්කළේය. Regaining Sri Lanka විසින් ආර්ථිකයේ මූලික ව්‍යුහාත්මක ගැටළු ආමන්ත්‍රණය කරන ලද අතර එම සැලැස්ම මගින් යෝජනා කරන ලද ප්‍රතිසංස්කරණ ක්‍රියාත්මක කළේ නම් 2022 දී මුහුණ දුන් අර්බුදයට අපේ ආර්ථිකයට මුහුණ දීමට සිදු නොවනු ඇත.

 

රාජ්‍ය තාන්ත්‍රික කටයුතු සහ ජාත්‍යන්තර කටයුතු වල විශිෂ්ටත්වය

 

රනිල් විශ්වීය දැක්මක් ඇති ඉහළ උගත් පුද්ගලයෙක් වන අතර  රාජ්‍ය තාන්ත්‍රික කටයුතු සහ ජාත්‍යන්තර කටයුතු සම්බන්ධයෙන් ඔහු විශිෂ්ට නිපුනත්වයක් පෙන්නුම් කරයි. 2002-04 කාලය තුළ ඔහු එක්සත් ජනපදය, යුරෝපා සංගමය, ජපානය, ඉන්දියාව සහ තවත් බොහෝ වැදගත් ජාතීන් සමඟ විශිෂ්ට සබඳතා පවත්වාගෙන ගියේය. එම වකවානුවේදීම ඔහු ඇමරිකා එක්සත් ජනපදයේ නිල සංචාර දෙකක් සිදු කළ අතර එම සංචාර දෙකේදීම එවකට ඇමෙරිකානු ජනාධිපති ජෝර්ජ් ඩබ්ලිව්. බුෂ් හමුවීමට ඔහුට අවස්ථාව ලැබුනේය. 2003 වසරේ ශ්‍රී ලංකාව ප්‍රතිසංස්කරණය හා සංවර්ධනය පිළිබඳ ටෝකියෝ සමුළුවේදී රටවල් 51ක් සහ ජාත්‍යන්තර සංවිධාන 22ක් ශ්‍රී ලංකාවට ඇමෙරිකානු ඩොලර් බිලියන 4.5ක මූල්‍ය ආධාර ලබා දීමට පොරොන්දු විය. ඉන්දීය අගමැති නරේන්ද්‍ර මෝදි රනිල්ගේ පෞද්ගලික මිතුරෙකි. ඉන්දියාවේ ආධාර ඇතිව 1990 සුවසැරිය නොමිලේ ගිලන්රථ සේවාව එළිදැක්වීමට හැකි වූයේ එම මිත්‍රත්වය නිසා වන අතර එහි ප්‍රතිලාභ අද දිවයින පුරා සිටින පුරවැසියන් විසින් නෙළා ගනු ලැබේ. පසුගිය වසරේ මැයි මාසයේදී  රනිල්ගේ ජපාන සංචාරයේදී ඔහුගේ විශේෂඥ සහ දක්ෂ රාජ්‍ය තාන්ත්‍රිකභාවය ප්‍රකාශ කරමින් JICA අරමුදල් සහිත සැහැල්ලු දුම්රිය සංක්‍රමණ (LRT) ව්‍යාපෘතිය හදිසියේ අවලංගු කිරීම හේතුවෙන් ජපානය සමඟ පළුදු වූ සබඳතා යලි ගොඩනැගීමට ඔහුට හැකි විය. 2010 දී ශ්‍රී ලංකාවට අහිමි වූ EU GSP+ සහනය 2017 දී නැවත ලබා දුන්නේ ඔහුගේ තීරණාත්මක රාජ්‍ය තාන්ත්‍රිකභාවය හේතුවෙනි.

අභියෝගාත්මක කාලවලදී බුද්ධිමත් හා පරිණත නායකයෙකු සිටීමේ අවශ්‍යතාවය

 

photo RW 2

 

අද අප ජීවත් වන්නේ අභියෝග රාශියක් ඇති සංකීර්ණ ලෝකයක ය. ශ්‍රී ලංකාවේ පිහිටීම අනුව, ගෝලීය සුපිරි බලවතුන් අතර කලාපීය එදිරිවාදිකම් සහ ගැටුම් වලින් පැන නගින විවිධ ඝට්ටණයන්ට ජාතියට මුහුණ දීමට සිදුවේ. QUAD (ඕස්ට්‍රේලියාව, ඉන්දියාව, ජපානය සහ එක්සත් ජනපදය යන රටවල් විසින් බිහිකරන ලද චීන විරෝධී   උපායමාර්ගික ආරක්ෂක පෙරමුණ) බිහිවීම සහ ඉන්දියන් සාගරයේ චීනයේ බලපෑම ඉහළ යාම ආසියාවේ ව්‍යාකූල පරිසරයක් ඇති කිරීමට හේතු වී තිබේ.

 

දකුණු ආසියානු දූපත චීනය සහ ඉන්දියාව අතර සිදුවන බලගැටුම්වලට නිරන්ත්රෙය්න්ම මැදිවෙති. පසුගියදා පැවති බ්‍රිතාන්‍ය පාර්ලිමේන්තු මැතිවරණයේදී ශ්‍රී ලංකා විරෝධී පදනමක් මත කම්කරු පක්ෂය ලැබූ ජයග්‍රහණය රටට තවත් විදේශ ප්‍රතිපත්ති හිසරදයකි. මෙවන් සංකීර්ණ භූ දේශපාලනික සහ ජාත්‍යන්තර අභියෝගවලට අවශ්‍ය වන්නේ රාජ්‍ය තාන්ත්‍රික හා ජාත්‍යන්තර කටයුතුවල දක්ෂතාවයක් ඇති, විශ්වීය දැක්මක් ඇති, ඉහළ අධ්‍යාපනයක් ඇති රනිල් වික්‍රමසිංහ වැනි සංකීර්ණ ගෝලීය යථාර්ථයන් ග්‍රහණය කර සාර්ථක ලෙස ආමන්ත්‍රණය කළ හැකි නායකයකු සිටීමයි.

 

අපේ ජාතිය බොහෝ කාලයක් එකතැන පල්වී ඇත. අපි ඉදිරියට යා යුතුයි. අපේ දරුවන්ට හොඳ අනාගතයක් ලැබිය යුතුයි. මෙය නවකයෙකු සඳහා කාලය නොවේ. අපි හැමෝම අවුරුදු දෙකහමාරක් ආධුනිකයෙකු විසින් පාලනය කිරීමේ වධ හිංසාවට ලක්වෙමු. අපි කාටවත් ආයෙත් ඒ දුක විඳින්න ඕන නෑ. මේ අනුව අපගේ අනාගත පරපුරට අහිතකර විය හැකි අවදානම් අත්හදා බැලීම් නොකර දේශීය හා ජාත්‍යන්තර වශයෙන් පැන නගින සංකීර්ණ අභියෝග කළමනාකරණය කර ගනිමින් අපේ ජාතිය ඉදිරියට ගෙනයාමට පරිණතභාවයක් සහ තීක්ෂ්ණ බුද්ධියක් ඇති නායකයෙකු පිටුපස අප පෙළ ගැසිය යුතුය.

 

@අසේල ගුණසේකර විසිනි